středa 3. února 2010

Jaro v únoru

Když tak teď na internetu pročítám články o meteorologické situaci v Česku, jsem ráda, že se nacházím o několik stupňů severní šířky jižněji. Ne, že bych chtěla být škodolibá, ale například dnes tu panuje jaro - slunce svítí, teplota se pohybuje okolo patnácti stupňů nad nulou a na stromech dozrávají citróny a pomeranče. Mallorquinským pomerančům jsem přišla na chuť. Jsou sladší a šťavnatější, než ty které jsou ještě nedozrálé dovážené do Česka.
Hned toho využiji a vyrazím na procházku do přírody. V tuhle roční dobu jsem tu poprvé a nevěřili byste, ale květe tu docela hodně rostlin. Když jsem minulý týden projížděla ostrov vlakem (o tom se zmíním třeba někdy jindy), nestačila jsem se divit, jak je teď krásně. Pole se zelenají, soukromé pozemky zase pokrývá koberec žlutých kvítků a bíle kvetou mandloně.
Jdu se projít...

...po čtyřech hodinách jsem dorazila ušlá jako šlaušek. Ale se spoustou nových fotek. Doputovala jsem až ke Cala Mesquidě.Po cestě jsem viděla místní horské kozy s kůzlaty, barevné ptáčky a květiny, které jsem si nazvala "kobra s vyplazeným jazykem" (nejsem botanik).

Žádné komentáře:

Okomentovat